logoRuijs & Istesso  
7 t/m 9 juni 2013 en 13 t/m 15 september 2013
 
  

   
 
 

 
 
Relaisspringen

 

Relaisspringen slaan we in juni 2013 over. Wellicht in september wel.

De toelichting/uitleg staat onderaan de pagina.

We springen op 40cm en 60cm
Een team bestaat uit 2 personen. De teams worden door loting samengesteld, zodat het kan gebeuren dat je samen met een 'vreemde' springt
Toelichting: ik (Michel) ben begonnen met de Tinkerdagen om de onderlinge band in de tinkerwereld te versterken en dat tinkereigenaren en/of tinkerrijders elkaar ontmoeten. Vandaar de loting.

 

Reglement Relais Springen

Voor het betreden van het relais dient het team de jury officieel te groeten  
Het  is de bedoeling dat het parcours in totaal 2 maal word afgelegd. Start vanuit het “Relais” (Begin & eindvak)

Heeft teamlid 1 zijn/haar parcours foutloos beëindigd dan word er gewisseld in het relais.

Springen beide teamleden foutloos dan word er gefinisht in het relais, tijd word gestopt als beide paarden stilstaan in het relais.

Word er bij de laatste hindernis van het 2de parcours een balk geraakt dan moet je finishen in het relais en komen er 3 strafseconden bij. Dan hoeft er dus niet meer gewisseld te worden.

Mocht  het voorkomen dat er in het parcours een balk af wordt gegooid of er is een weigering, dan mag de ruiter doorrijden, bij een tweede balk of weigering moet de ruiter zo snel mogelijk terug naar het relais.

Pas dan mag het andere teamlid het parcours in en verder gaan met de de sprong.  Maakt teamlid 1 dus een fout bij hindernis 3 moet teamlid 2 ook beginnen met hindernis 3. Deze moet dan het parcours afmaken  van zijn/haar teamgenoot en daarna zijn/haar eigen parcours.

Wordt bij het wisselen het relais te vroeg verlaten wordt er een straftijd van 3 seconden bij de eindtijd opgeteld.

Als bij het wisselen de ruiter doorschiet, het relais weer uit, komen er ook 3 strafseconden bij.

Bij een balk heb je 3 strafseconden

Bij een weigering of je paard gaat langs de hindernis, moet er worden doorgereden naar het relais en moet de andere ruiter de sprong alsnog doen en daarna verder rijden.

Bij een val van de ruiter in de hindernis word de tijd gestopt en de hindernis opnieuw opgebouwd, ondertussen kan de ruiter wisselen en er komen dan later 6 strafseconden bij de eindtijd op.

Het team dat de snelste tijd heeft wint de wedstrijd.

relaisspringenRelaisspringen